page contents

20170320

Κίνημα «ψάχνω προσφορές» για το καλάθι της νοικοκυράς στα σούπερ μάρκετ

Η λίστα με τα ψώνια καθίσταται πλέον μαθηματική εξίσωση με μεταβλητές την περιορισμένη αγοραστική δυνατότητα και
τις προωθητικές ενέργειες που γίνονται από μέρους των
επιχειρήσεων οι οποίες πασχίζουν να διατηρήσουν θετικό πρόσημο στους ισολογισμούς τους. Δύο στις πέντε επισκέψεις στο σούπερ μάρκετ έχουν ως αφετηρία κάποια προσφορά, με έναν στους δύο καταναλωτές (50%) να δηλώνει ότι ψάχνει ενεργητικά για προσφορές και εκπτώσεις στο Διαδίκτυο και στα φυλλάδια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ πριν επισκεφθεί το κατάστημα για τις αγορές του.
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), σε ένα δείγμα 2.000 καταναλωτών απ' όλη τη χώρα, προκύπτει πως το 88% των συμμετεχόντων εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροεπιταγών που προφέρουν αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων.
Το 59% των καταναλωτών εξοικονομεί τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και το 32% τουλάχιστον 10%, ενώ η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από τη στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε περίπου 10%.
Η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών μεταφράζεται στον οικογενειακό προϋπολογισμό σε όφελος πάνω από 7 ευρώ ανά εβδομάδα, 30 ευρώ τον μήνα και 375 ευρώ ετησίως.
Υπάλληλος γνωστής, ελληνικών συμφερόντων, αλυσίδας σούπερ μάρκετ αναφέρει στο «Εθνος» ότι οι καταναλωτές μόλις μπαίνουν στο κατάστημα αναζητούν κατευθείαν τις προσφορές και στρέφονται κυρίως στα ράφια με τα απορρυπαντικά και τα καλλυντικά που παραδοσιακά οι τιμές τους είναι πιο ακριβές. «Θα έρθουν μία φορά την εβδομάδα, αλλά ο αριθμός των αγαθών που θα ψωνίσουν είναι περιορισμένος. Στην πραγματικότητα ο πελάτης δεν κερδίζει σε επίπεδο χρημάτων, αλλά έχει τη δυνατότητα να κερδίσει σε επίπεδο προϊόντων στο ντουλάπι του». Η ίδια προσθέτει δε πως τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί σημαντικά οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία στο παρελθόν θεωρούνταν απαξιωμένα και β' διαλογής.
«Μέσα στην κρίση είδαμε το ποσοστό των προϊόντων που μπαίνουν σε προσφορά από τις εταιρείες να αυξάνεται έως και 60%. Η πολιτική παλιά ήταν να δίνουν δώρα στους καταναλωτές (π.χ. κουζινικά σκεύη, διακοσμητικά κ.ά.), πλέον καταλαβαίνουν ότι αν δεν βάλουν προσφορά το προϊόν θα μείνει απούλητο στο ράφι».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου