page contents

20170905

Απίστευτο αλλά...Ελληνικό. Κρατικό όχημα διανύει 647 χιλιόμετρα μέσα σε μόλις... 40 λεπτά!

Γέλια αλλά και οργή προκαλούν όσα είδα το φως της δημοσιότητας από το Σώμα Επιθεωρητών- Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.

Υπάλληλοι διένησαν στα χαρτιά.... 647 χιλιόμετρα σε μόλις 40 λεπτά.
Σχετική ερώτηση κατέθεσε στην Βουλή ο Νίκος Νικολόπουλος.
Διαβάστε αναλυτικά: 

Θέμα: Πόσα, τελικά, αυτοκίνητα διαθέτει το Κράτος;

Α.Π. 8379/31-08-17

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Ανεπισήμως, το ταχύτερο αμάξι στον κόσμο ανήκει στο ελληνικό κράτος, αφού καταφέρνει να διανύσει 647 χιλιόμετρα μέσα σε μόλις... 40 λεπτά! Ήτοι, κινείται με 970 χλμ./ώρα! Κι όμως, δεν πρόκειται για αστείο. Το Σώμα Επιθεωρητών- Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, στο πλαίσιο έρευνας για τις μετακινήσεις των κρατικών οχημάτων που είχε διεξαγάγει προ καιρού, εντόπισε δελτίο κίνησης οχήματος Δημόσιας Χρήσης που είχε καταγράψει αυτές τις εκπληκτικές επιδόσεις! Η αλήθεια όμως ήταν εντελώς διαφορετική.


Απλώς, κάποιοι επιτήδειοι δημόσιοι υπάλληλοι θέλησαν να βγάλουν χρήματα από τις εικονικές μετακινήσεις και τα υποτιθέμενα καύσιμα που καταναλώθηκαν, αναφέροντας ότι ένα κρατικό αμάξι που βρισκόταν υπό την εποπτεία τους κάλυψε τόσα χιλιόμετρα σε λιγότερο από μία ώρα. Τα εικονικά τιμολόγια «ζουν και βασιλεύουν» στο Δημόσιο εν έτει 2017, μαζί με τις ανέλεγκτες διελεύσεις διοδίων (η έρευνα ανακάλυψε δημόσιο υπάλληλο που είχε παρουσιάσει 129 διελεύσεις μέσα σε... 26 ημέρες) και τις λοιπές σχετικές σπατάλες, για τον απλούστατο λόγο ότι μέχρι και σήμερα δεν γνωρίζουμε πόσα ακριβώς είναι τα κρατικά αυτοκίνητα. Μπορεί να ακούγεται εξωφρενικό για οποιαδήποτε άλλη χώρα του δυτικού κόσμου, ωστόσο είναι πέρα για πέρα πραγματικό.

Η τελευταία απογραφή που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2013 στη χώρα μας από τον τότε υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και νυν πρόεδρο της Ν.Δ., Κυριάκο Μητσοτάκη, για τη δημιουργία ενός Μητρώου Κρατικών Αυτοκινήτων προχώρησε μέχρις ενός σημείου, αλλά τέσσερα χρόνια αργότερα, ακόμη... μετράμε. Κανείς δεν είναι σε θέση να απαντήσει με σιγουριά πόσα είναι ακριβώς τα κρατικά οχήματα, σε ποιο σημείο βρίσκονται σταθμευμένα, σε ποιους φορείς ανήκουν και ποιο είναι το ακριβές κόστος των μετακινήσεων και της συντήρησής τους.

Όσες απογραφές έχουν γίνει μέχρι στιγμής δίνουν κάποια πολύ γενικά νούμερα, καθώς πάντα οι καταγραφές μένουν στη μέση εξαιτίας του γεγονότος ότι ποτέ δεν έχουν απαντήσει συνολικά όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες για τον στόλο των οχημάτων που διαθέτουν.

Το Μητρώο Κρατικών Οχημάτων είναι πάντα ημιτελές, αν και οι υπουργικές εγκύκλιοι είναι σαφείς. Σύμφωνα με την υπ' αριθμόν 2196/20936 εγκύκλιο της 24ης Ιουλίου 2013, κάθε φορέας έπρεπε να συμπληρώσει μια φόρμα σε μορφή Excel και να τη στείλει στο (τότε) υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και ακολούθως να ενημερώνει την κεντρική διοίκηση για κάθε μεταβολή. Σύμφωνα με τις οδηγίες που είχαν δοθεί, θα έπρεπε να εγγραφούν όλα τα κρατικά οχήματα που ανήκουν στην κυριότητα του κάθε δημόσιου φορέα, εξαιρουμένων των μηχανημάτων έργων και των επιβατικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται για τις επιχειρησιακές μόνο ανάγκες της ΕΛ.ΑΣ., του Λιμενικού Σώματος και της ΕΥΠ.

Βάσει στοιχείων του υπουργείου Εσωτερικών, το 1991 είχε υπολογιστεί ότι τα κρατικά αυτοκίνητα ανέρχονταν γύρω στις 22.000. Ακολούθησαν τρεις απογραφές, που έμειναν ημιτελείς, και φθάσαμε στο 2006, όταν ο αριθμός τους είχε φθάσει τις 58.000! Το δε κόστος τους σε ετήσια βάση ανερχόταν στα 350 εκατομμύρια ευρώ! Ακολούθησε ακόμη μία απογραφή το 2010, που και αυτή δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Έχει ολοκληρωθεί, επιτέλους, αυτή η περιβόητη καταγραφή των κρατικών οχημάτων;

2. Αν όχι, πότε προβλέπετε ότι θα ξέρουμε πόσα αυτοκίνητα διαθέτει το κράτος και το λειτουργικό κόστος τους;







Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος



ΚΟΙΝ.: Εισαγγελέα Αρείου Πάγου

Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου